מיתוסים על דיאטות

תחום הבריאות הוא תחום מעניין מאד אשר מביא לא פעם מידע סותר. המחקרים אשר קשורים לתחום זה מתמקדים לא פעם בתרופות ולכן בכל פעם שיוצא מחקר חדש אנשים מתפלאים כי יכול להיות שהוא סותר את המידע אשר נהוג היה לחשוב עליו קודם. אחד מהתחומים אשר מעניינים אנשים רבים בתחום הבריאות (ובעיקר נשים, אך לא רק) הוא דיאטות. ניתן לראות המון מאמרים ומחקרים מתחום התזונה ולא פעם אחד סותר את השני. רבים היו רוצים שמישהו יעשה פעם אחת ולתמיד סדר בכל המידע הסותר ולמרות שלא ניתן לעשות זאת באופן מלא, ניתן לכתוב על מספר מיתוסים אשר כבר נמצאו שאינם מועילים לדיאטה ובניהם:

  • מיתוסים על קפה
  • אין לאכול בערב
  • בדיאטה יש להימנע משומנים
  • דיאטה מהירה היא הטובה ביותר

קפה משפר הורדת קלוריות

אחד המיתוסים שיש שיקראו לו "תרופה מבית סבתא" הוא שיש לשתות קפה על מנת להוציא יותר קלוריות בעת פעילות ספורטיבית. המיתוס הזה יוצא מנקודת ההנחה שכיוון שהקפה מזרז את קצב דפיקות הלב הוא יאפשר לנו לעבור בקלות רבה יותר לשלב שריפת השומנים של האימון. נכון להגיד כי הקפה אכן מעלה את קצב הלב כמעט אצל כל האנשים, אך זה לא מה שיגרום לשריפה של שומנים.

לא כדאי לאכול בערב

אחד המיתוסים על דיאטות אומר שלא כדאי לאכול בערב או לפחות לא אחריי שש בערב. יהיה זה נכון להגיד שנשנוש ערב מול הטלוויזיה אינו בריא וכן משמין (אנחנו לא שמים לב מה וכמה נכנס לנו לגוף), אך אין זה אומר שאם אנחנו רעבים בשעה שבע בערב אנחנו צריכים להימנע מאוכל ואף להפך. הרעבה עצמית עלולה ליצור סטרס בגוף ולמנוע ממנו להוריד את הקלוריות שאנחנו מנסים להיפתר מהן. לכן, ניתן לאכול בערב, אך לא מול הטלוויזיה וכמו תמיד, יש לאכול בכמות המתאימה, מזון עשיר ומאוזן.

הימנעות משומנים

יש שמשוכנעים שעל מנת לרדת במשקל יש להימנע לחלוטין משומנים. זהו מיתוס אשר מאחוריו כנראה עומד ההגיון שאומר כי שומנים יוצרים השמנה. יש לשים לב כי הגוף שלנו צריך קודם כל להיות מאוזן ולקבל את כל החומרים אשר מזינים אותו וחלק מהם הם גם שומנים. הגוף שלנו זקוק למעט מאד שומנים וכשאלו מגיעים מהצומח כמו למשל דרך שמן זית, הם יכולים לסייע להרזיה (כמובן שאין מדובר במזונות מטוגנים או ספוגים בשמן אלא מעט מהשומנים בכל יום).

דיאטה מהירה

רבות נאמר על הדיאטות המהירות ולמרות זאת יש אשר משוכנעים כי על מנת לרדת במשקל עליהם לכסח את הגוף שלהם בדיאטה קיצונית. דיאטה מהירה וקיצונית יכולה להוביל לירידה במשקל אך היא עלולה להוביל גם למצב של קושי לרזות מעבר לירידה הראשונית וכמובן גם למחסור תזונתי.